onsdag 4 mars 2009

En helt vanlig dag bara

(en fin bild bara)


Skulle väl kännas konstigt om jag inte skrev nånting alls idag...fast jag var precis på väg att gå in o träffa mr John Blund. Ska ju upp tidigt i morgon o ha tvättstuga, usch va kul?!

Idag har det inte hänt så mycket faktiskt, har varit o jobbat o efter jobbet åkte vi in till Sandviken, köpte några pannåer på dollars som jag ska ha till jobbet, har ju konst/pysselgrupp med några tjejer varje torsdagkväll så jag tänkte faktiskt ta o måla lite akryl-tavlor med dom :)

Hittade inget speciellt annars förutom billigt tvättmedel o sköljmedel.

Sen var vi in en sväng på Willys o handlade hem en hel del mat o sånt (eller vadå sånt, nuför tiden köper vi ju inget godis eller onyttigheter...fast maten kostar ju desto mer)

Efter det for jag på en 10 minuters solning o Perra gick till sin mamma o bad henne sätta på kaffepannan, sen gick jag dit och drack kaffe jag med.

Ja, sen har vi lagat mat o ätit. Perra gav blötmat till katterna, och då hände nåt.....

Shakira gick från sin matskål till Shadows för att se om han ätit klart ( ifall det fanns några rester kvar) och då började Shadow o fräsa o jaga bort henne, jaja, det kan man väl förstå - han ville väl käka upp sin egen mat. Men sen fortsatte det bara, och mot oss också när vi sa ifrån.

Jag är alldeles grinfärdig! Inte är det lätt när man haft katten i 6 år - jag kollade på veterinärpapprena och såg att det faktiskt var i januari 2006 som vi var in med honom pga "beteende förändringar" - en vecka efter det så kastrerade vi ju honom...jag har försökt idag också att hitta nåt på internet, men är det nåt om aggresiva katter så är rådet till 99% att man ska kastrera dom... Jäkla skit! Sen gick hans aggresioner över och innan vi gjorde kväller så låg dom ihop på soffkanten! Jag fattar inte...det måste vara så att han blivit schitzo! Finns ju ingen annan förklaring. Frågan är bara; hur länge ska vi orka?...

Blir väl tills tålamodet brister lr nåt.

Ha det så bra allihop så "ses" vi en annan dag!


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

1 kommentar:

  1. Ja du denna kisse miss... han ställer till det.. åk med han till djursjukhuset och prata om vad ni ska göra... eller ring dit och hör..
    jag var så trött i dag när du ringde.. jag sov sen i 3 tim.. hoppas jag är piggare i morgon så kan vi prata lite mer.
    Kram kram

    SvaraRadera