torsdag 5 mars 2009

Hmmm...varför blir det inte som jag vill?

Tjosan hejsan!
Har alltså haft målning med några tjejer ikväll, å jag visste inte alls vad jag skulle göra...har så smått börjat på nåt som ska föreställa blommor i en kopparpanna...tog fotot med mobilen så det blev ingen vidare skärpa. Hann inte längre än såhär, tog ju 100 år innan bakgrunden torkade, så jag har massor att måla kvar innan den är helt färdig. Känns som att jag behöver träna!
Nästa gång har jag gett till uppgift åt tjejerna att fundera ut något motiv med åtminstone en människa på - ganska svårt - men som jag sa till tjejerna, att om man bara kopierar andra utan att tänka själv, ja då blir det ju bara en kopia :) Folk är i allmänhet av den inställningen "men jag kan inte måla"...jag säger: ALLA kan måla - kolla bara på Picasso! Varför jag aldrig själv är nöjd med det jag gör...ja det är väl nåt jag måste träna på helt enkelt...men det ska mycket till innan jag själv blir nöjd över nåt jag gjort, men jag är en hejjare på att peppa andra, speciellt mina småtjejer. Konstigt va?
För övrigt har jag haft en kanondag på jobbet, jättekul ikväll! Bra samtal med ungdomarna!
Just nu sitter jag o tuggar i mig en ölkorv, är lite småsugen på nåt men vet inte vad.
Jo jag vet nog, allt godis på mitt jobb, det krävdes hård tankeföring när jag skulle stänga igen kiosken och sätta lock på alla godisburkar! Huvva! Kan inte förstå att jag kan vara så sträng med mig själv, fast jag blir stolt varje gång jag lyckas.
Imorgon är det fredag och jag är ledig i helgen, å va skönt!
Har ju jobbat 3 helger på raken så jag tycker nog jag är värd lite ledighet.
Hoppas att ni kollade på serien, tyvärr missade ju jag den, men Per satt hemma och tittade och han sa att den var både kul o intressant, hoppas jag är hemma och ledig den dan vi är med.
Shadow har fräst lite ikväll åt Shakira...å jag blir så trött...men vet att ett beslut måste tas snart, ska prova ringa veterinären imorgon - men jag vet ju vad jag får för svar så det är väl lika med plus minus noll....

Go´natt o sov så gott allihop!

Kram Mia

4 kommentarer:

  1. Älskade gumman !Det är den där idioten som heter självkänsla som behagar sitta på axeln och flina och säga vaa fuuult !!! MEN ... Det är ju det det inte ÄR !! Allt kommer att bli jätte fint som allt annat du lägger tassarna på ! Då skulle du se min blomkruka ... den är först ful ! ju mer jag grejjar och leker konstär, desto gräsligare blir den !! Ska ALDRIG mer göra blommor känns det som.

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig Maria & verkar ha ett riktigt bra jobb.........peppa dig själv som du peppar andra..........och förresten vad är konst?????
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej gumman. Jag har tjuvkikat in till dig i dag från Malin. Det blir spännande att se när tavlan är färdig. jag har också tittat på arlanda programmet på internet. Det var bra och jag ska följa alla avsnitt så jag INTE missar det viktigaste. Jag har varit till torneå med malin i dag, hon skulle köpa bättre penslar.

    Kram från Mamma

    SvaraRadera
  4. Vilka söööta kisse missar.. dom är ju lite platt vid nosen,jätte gulliga - och viklen päls... ser ut att vara mycket att borsta...
    kram malin

    SvaraRadera