måndag 30 mars 2009

Måndag igen!

Hej å hå vad tiden går fort!

Det sista jag skrev i min blogg i lördags var att ni inte skulle glömma att ställa om klockorna...mmm....glömde påminna mig själv att det gäller mobiler i allra högsta grad också, speciellt om man använder dom som väckarklockor....ja jag skulle ju upp tidigt o städa idag, eller jaaa.. tidigt o tidigt, men kl 9 tyckte jag lät som en bra tid att kliva upp. Men som sagt, hade ju glömt o ställa om tiden på mobilen så jag vaknade av mig själv 9:30 och funderade vad det var för fel på mobilen...va dumt! Nåja... Sedan har dagen gått väldigt fort i dag tycker jag, har varit på jobbet och sen har jag åkt en sväng på SIBA för rautern till alla datorerna som ungdomarna använder hade gått sönder, sen behövde vi en video som man kan se brända skivor på. Efter det sprang jag in en sväng på Coop o handlade lite mat. Det var väldigt lite folk där idag om jag jämför med i helgen...jag tror att ALLA var där samtidigt, fanns nästan inte en parkering kvar.
Men så var det ju lönehelg såklart.

Ja idag städar vi och fejar lite för mamma och Bertil kommer hit imorgon och det ska bli så himla kul!!! Tänk, jag har inte träffat dom sen i julas! Det är ju inte klokt egentligen! Men 81 mil åker man inte bara över en helg, det är alldeles för långt. Iallafall om man åker bil. Visst går det ju att flyga till Luleå, men en sån resa kostar ju mer än en vecka till utlandet...snacka om sjukt!
Minns att det för några år sedan fanns ett flygbolag som hette Malmö Aviation, och med dom kunde man flyga till Luleå från Stockholm för 500 kronor - snacka om billigt, minns inte om det t om var tur och retur, det kan ju faktiskt hända. Synd att dom inte finns kvar.

Ska greja till en liten sen middag här - men ni får ha det så himla bäst allihop!
Och mamma, kör försiktigt imorgon!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

3 kommentarer:

  1. Lyckos dig som får ha mamma där............
    Det blir ju som skillnad ändå ... här hemma är ju allt som vanligt.. men när hon kommer dit gör ni så mycke kul... springer omkring på olika butiker... äter gott.. jag ville också komma meeeed...med Amelia.... och fynda på roliga ställen...
    jävla sur försäkringskassa helvete ...
    Nåväl, jag ska ju snart till ö-vik, då får jag ju miljö ombyte.. kramisar

    SvaraRadera
  2. Men Malin! Du får ju ha mamma ALLTID! Och jag tycker ALLTID att ni gör så roliga saker ihop - även fast ni bara sitter och dricker te och pratar så blir jag avis!Sen är ju ni o shoppar massor, o äter på restaurang o allt, fast jag hade åxxå jättegärna vilja att ni kom hit! Hela bunten! Sovplats finns! Vi har ju en till lokal dit det bara är o häva sängar o madrasser...men hördu - köp ingen hund, kom hit istället ;P

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar .....Jag förväntar mig verkligen att ni kommer till oss i sommar. Vi har även gästrum till er om ni vill sova över... Basta och mysa..och hälsa på hos Kicki.,,. Det där med ögat blir nog bra, men det är väldigt besvärande just nu.Om det skulle bli mer näthinneavlåssning så måste det opereras, men nu känner jag mig lugn och ska nog sova gott. Har mamma och Bertil kommit till er nu??? Hoppas ni får några trevliga dagar tillsammans. Jag tycker att Marita och Bertil också kunde titta in till oss på hemvägen, hälsa dem det.!!God Natt många kramar från mig..

    SvaraRadera