lördag 21 mars 2009

Jobb & Jobb & Gräs(fiske)änka

Såhär ser min arbetsplats ut från utsidan, där har jag varit nästan hela dagen och jag vet inte varför, men denhär dagen har varit lååååång! Först var det vanlig fritidsklubb, ungarna kommer hit efter skolan och stannar till senast kl 17:00. Idag hade jag bara 3 barn och en praktikant. En av tjejerna ville baka, så hon gjorde chokladbollar - såg verkligen smarrigt ut. Sen kollade dom på nån film och jag satt på kontoret o gjorde lite kontorsjobb.
Sen var det dax att gå hem en sväng för nästa arbetspass började 18:45. En tjej som jag jobbar med kom och hämtade mig med bil för jag har varit o köpt en jättestor kartong med playstation spel till jobbet, o då Perra redan har åkt så blev den för tung att bära.
På kvällens schema var det mellanstadiedisco för åk 4-5-6.
Här står två av "kiosktjejerna" och säljer godis o läsk. Det är denhär kiosken vi har målat, gråa väggar och röda hyllor, visst blev det fint! Jag vet inte varför, men ungarna idag är inte så dans-sugna nuförtiden...för några år sedan skulle alla dansa, men nu sitter dom hellre o äter godis o pratar. Några satt och tittade på Let´s Dance. Vi hade utlottning på biljetterna (alla som kom fick en numrerad biljett) och en tjej vann ett biokort värt 100 kronor.
Nu sitter jag här själv med katterna, tänkte lägga ut en bild på mig själv som jag tog med mobilen igårkväll...men näe...när jag tittade på bilderna i datorn så var den "osminkade sanningen" inte alltför vacker...hehehe - så det får bli en annan gång.
Har suttit och slö-surfat lite sen jag kom hem, skön avkoppling. Men det börjar väl bli dax att gå in o krama kuddarna känner jag. I morgon ska jag sova ut så länge jag kan, men det som brukar hända då är att jag vaknar tidigt, bara för jäkulskap! Nåja.
Sov så sött allihop så ses vi en annan dag!
Trötta kramar från mig!

4 kommentarer:

  1. Faan vad du jobbar....... hur orkar du !! Du måste lätt ha över 40 tim i veckan!! Själv ska jag gå ner till 30/ Vecka.... och jag ska vara yngre än du!!! Hade jag haft råd skulle jag gärna följt med till dig... men som det ser ut så bidrar jag bara med barnbidraget denna månad...
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Det var trevligt att få bilder från din arbetsplats.Hoppas du nu sovit lääänge på lördagsmorgonen.// Barbro

    SvaraRadera
  3. Hej Maria vet du att nu har jag också börjat med LCHF det är min tredje dag och jag har dundrande huvudvärk........puh.
    Ska dessutom i väg & jobba nu.
    Men skulle gärna byta några ord med dig mamma har ju ditt nr så jag kanske hör av mig under dagen om det är ok.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jamenvisst! Ring du bara! :)Jag hade också ruskig hvudvärk i början, det är kroppen som vill ha socker... ;) Det här är en bra länk att läsa : http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

    Hoppas det går bra på jobbet iallafall!
    Kram

    SvaraRadera